Abordările individuale ale sportivilor asupra nutriției sunt prezente în diferite forme, cu tendințe din ce în ce mai evidente spre diete vegane și vegetariene. În spatele acestor alegeri există diferite motive, dar, cu toate acestea, susținerea antrenamentelor, a competițiilor și a perioadelor de accidentare din macrociclul unui sportiv rămân o componentă esențială a nutriției de performanță, iar proteina reprezintă elementul nutritiv central.

O sursă de proteine vegetale este adesea incompletă dar organismul uman nu are nevoie de toți cei 9 aminoacizi în fiecare porție de mâncare dar în fiecare zi da pentru a face față cu ușurință efortului intens.

Importanța macronutrienților

Dietele care elimină anumite alimente sau o întreagă gamă de alimente duc adesea către un deficit de diferiți nutrienți. Prin respectarea unei diete bazate pe plante sau a unei diete vegane, pot fi afectate valorile micronutrienților (Fier, Zinc, Vitamina B12, Calciu și Acizii grași Omega 3) precum și sursele de proteină. Acest lucru nu înseamnă că aceste deficiențe sunt garantate, ci doar îndeamnă la acordarea unei atenții sporite.

Proteinele sunt formate din 20 de aminoacizi, iar sursele proteice complete sunt cele care conțin toți cei 9 aminoacizi esențiali - aceia pe care organismul nu îi poate produce în mod natural, așadar trebuiesc obținuți prin alimentație. Carnea, produsele lactate și peștele sunt surse complete de aminoacizi ușor accesibile și cel mai des întâlnite în alimentație, dar există și surse complete de aminoacizi din plante - quinoua, cânepa, soia și chia. O mare parte din restul surselor vegetale de proteine conțin și ele aminoacizi esențiali, de aceea este important să existe surse variate de proteine la fiecare masă și să avem o alimentație cât mai variată.

Importanța proteinelor

Proteina este adesea considerată esențială pentru persoanele active, implicate în antrenamente sportive, clase de gimnastică de înaltă intensitate sau sport de anduranță, întrucât susține refacerea musculară. Într-adevăr, mușchii noștri conțin sute de proteine care îndeplinesc o varietate de funcții ce sunt esențiale pentru viața de zi cu zi și, evident, și pentru performanța sportivă. De exemplu, proteinele contractile sunt responsabile pentru producerea forței musculare, proteinele structurale dau structura mușchiului, iar proteinele enzimatice ajută la furnizarea moleculelor cu acțiune în procesul de descompunere a carbohidraților și a grăsimilor pentru producerea energiei.

Consumul proteinelor imediat după terminarea efortului și în alimentația de zi cu zi ajută la refacerea musculară și facilitează adaptarea la antrenamente. Antrenamentele produc un stimul care exercită stres și dăunează mușchiului, acest efect fiind cel de descompunere a proteinelor musculare. Prin combinarea exercițiilor fizice și a consumului de proteine după efort se formează noile structuri de proteine, acest proces fiind denumit sinteză proteică. Aceste cicluri repetate de descompunere și reconstrucție a structurii musculare, ca răspuns la fiecare sesiune de antrenament, constituie modul în care mușchii noștri se adaptează, se remodelează și cresc.

Pudra proteică și batoanele proteice SiS Plant20

Știm că proteina este un nutrient important pentru persoanele active și nu toate plantele conțin toți aminoacizii esențiali, așa că suplimentele proteice sunt adesea considerate un element cheie pentru obținerea performanțelor în anumite situații. Pudra proteică SiS Plant20 este compusă dintr-un amestec de surse proteice - mazăre, dovleac și soia, furnizând un aport total de 20g de proteină per porție. În puls, are un profil complet de aminoacizi esențiali, având în același timp un conținut redus de grăsimi și carbohidrați. După antrenament, mușchii noștri sunt într-o stare de degradare a fibrelor musculare, iar o alimentație cu surse complete de proteine, de calitate ridicată, este necesară pentru a stimula procesul de refacere și reconstrucție musculară. SiS Plant20 este proteina perfectă pentru a satisface aceste nevoi.

În mod normal avem nevoie de 1.4-1.8g de proteină per kg corp pe zi. Așadar, un individ cu masa de 75 kg are un necesar cuprins între 105 și 135g proteină pe zi. Chiar dacă vă antrenați doar de 2-3 ori pe săptămână, aportul necesar de proteine este posibil sa crească spre valoarea superioară a acestui interval. Poate că mai important decât aportul zilnic total de proteine este modul în care acest consum este distribuit. Astfel, este recomandat să se consume între 20 și 40g de proteine la fiecare 3-4 ore. În completarea alimentelor integrale de calitate, suplimentele proteice sau gustările proteice precum batoanele SiS Plant20 sunt o variantă foarte bună pentru a asigura aportul zilnic de proteine.

DE REȚINUT:

1) Proteina este un nutrient cheie pentru cei care practică exerciții și are mai multe funcții în organism           

2) Este recomandat consumul a 20-40g proteină la fiecare 3-4 ore și imediat după terminarea efortului fizic

3) Gama PLANT20 este destinată veganilor și vegetarienilor și include pudra proteică și batoanele proteice

4) Gama PLANT20 nu conține îndulcitori, polioli sau ulei de palmier.