Proteinele au constituit dintotdeauna un mit pentru sportivi si pe bună dreptate, având în vedere importanța lor. Proteinele sunt esențiale vieții, și o componentă de bază a tuturor celulelor corpului. 

Hormonii, enzimele și integritatea structurilor celulare sunt toate dependente de aportul proteic. Întrebările referitoare la calitatea proteinelor vor primi răspuns în acest articol, în care vor fi analizate cele mai cunoscute surse proteice din punct de vedere al eficienței lor în creșterea masei si forței musculare.

Așadar, iată cele mai cunoscute surse proteice:

Proteine din zer****

La o comparație gram cu gram, nici o altă proteină nu se absoarbe mai bine decât proteina din zer, nici caseina, nici soia, nici oul sau carnea de vită. Singura problemă cu proteina din zer a fost imposibilitatea de a o izola și extrage, de aceea apare relativ târziu în rândul suplimentelor proteice.

Odată cu apariția metodei de schimb de ioni și filtrare a proteinelor de zer, s-a putut obține concentratul proteic numărul 1 pentru sportivi. Proteinele din zer de calitate superioară sunt nu numai obținute prin schimb de ioni și microfiltrare, dar au în conținut și peptide și izolați de zer, care la măresc calitatea.

Proteina din zer este bogată în aminoacizi esențiali și glutaminã, iar valoarea biologică a cesteia este mai ridicată decât a laptelui matern, având și un pronunțat efect de stimulare a imunității organismului. Datorită acestor considerente proteina din zer hidrolizat, obținută prin schimb de ioni și microfiltrare este de o calitate net superioară celorlalte proteine și primește 4 stele.

Proteine din ou***

Profilul de aminoacizi al acestora este superior în comparație cu proteinele din caseinat sau soia, dar inferior celor din zer. Întrucât sunt o sursă de calitate bună de proteinesuplimentele proteice din ou sunt cotate cu 3 stele.

Pe High Energy găsiți proteine din albuș de ou de la OvowhiteOvowhite conține toți aminoacizii esențiali pe care corpul nostru nu îi poate produce. Unii aminoacizi sunt conținuți în cantități mai mari – glutamină, serină și lizină, dar conține și aminoacizi cu catenă ramificată (BCAA), cum ar fi leucină, izoleucină și valină – aceștia vor forma diferitele proteine ​​responsabile pentru menținerea și creșterea masei musculare.

În ceea ce privește conținutul de vitamine, Ovowhite conține în cantități mari biotină, inozitol și vitamina B2, esențiale pentru arderea grăsimilor și zaharurilor, obținându-se astfel energie suplimentară pentru performanțe crescute în activitatea fizică. Și dacă acest lucru nu este suficient, conține, de asemenea, numeroase minerale pentru a susține o dezvoltare fizică și mentală mai bună, inclusiv magneziu, fosfor, potasiu și acid folic.

Proteine din soia**

Proteina din soia este superioară celei din caseină în favorizarea anabolismului proteic, dar și în cadrul dietelor aceasta are un rol pozitiv în arderea grăsimilor. Soia are un efect similar cărnii de vită în stimularea unei balanțe pozitive de azot.

Este însă interesant de arătat că unele produse de soia pot avea (conform unor studii) un potențial de a ridica nivelul de estrogen în corp, lucru nefavorabil bărbaților care fac culturism. Dacă ești un culturist ce își dorește să câstige rapid masă musculară, lasă soia deoparte. Proteinele din soia primesc la această evaluare 2 stele.

Pe High Energy găsiți de asemenea proteine vegetale obținute din mazăre galbenă de la Vivo Life.

Caseina*

Caseina nu a fost și nu este un supliment proteic de calitate superioară. De ce este totuși căutată de unii sportivi? Studiile nutriționiștilor au arătat că aceasta rămâne mai mult timp în stomac și din acest motiv se presupune că absorbția aminoacizilor în sânge este mai lentă. Dar o absorbție lentă a aminoacizilor în sânge nu ajută foarte mult sinteza proteică.

Cercetări recente au dovedit că o absorbție rapidă a aminoacizilor în sânge ajută creșterea sintezei proteice, lucru la care caseina este deficitară.

Un alt motiv pentru care unii sportivi folosesc suplimentele din caseină este prețul scăzut. Caseina este ieftină dar inferioară zerului. Până și proteina din soia este mai bună pentru favotizarea unei retenții mărite de azot. Din aceste motive, în ceea ce privește eficiența pentru sportivi, caseina primește o stea.